Guldes blog

Livsstilsblog om interesser, liv og tanker fra en nørdet multipod guldfiskepige

Busy Busy Busy

Oh my, jeg ved hvad i tænker derude: "Er hun død eller sådan noget?" Men nope, dette er dog ikke tilfældet. Jeg har bare haft en meget travl ferie de sidste par dage Lad mig nævne højdepunkterne, hehe.

Torsdag d. var jeg til fest om aftenen. Det var nemlig Sebastian's 18 års fødselsdag, og det var bare lækkert. Vi tog derud omkring klokken 6 mener jeg, og fik så aftensmad derude - noget godt stærkt noget (som jeg dog ikke helt ved hvad hedder), med bla. nudler, kylling og kokussovs. Før det fik vi en velkomst smouthie-agtig drink, der machede chillisovsen (til aftensmaden) ret godt. Og Gulde tænkte "Hmm... hvis jeg nu hælder det hér op til dig og påstår det er smouthie, drikker du de så? Der var egentlig bare én ting jeg havde glemt at tænke på den aften... vi sad ude i have hele aftenen, og jeg havde dagene før droppet morgenmad og frokost - jeg har nemlig lært at det er sundt at springe et måltid over hvis man ikke er sulten, det er et af nøglerne til et langt liv og godt helbred... hmm, men jeg tror måske to måltider på to dage er for voldsomt. Hvertfald slog mine drinks rimeligt hårdt. Og jeg glemte totalt alt om at "føle kulde" - hvilket resulterede i at dagen efter, bum, så fik jeg halsømme som straf, ih tak. Hehe, andre højdepunkter fra dén aften må have været da vi spillede petanque (og pigerne, Tanja, Mi Mi og jeg, overgik drengene for vildt, oh year!). Senere på aftenen lå jeg på trampolin og kiggede på skyer - lidt weard, men man kan opdage de mest fantastiske figuer, hehe. Små sind små fornøjelser, eller noget.

Weekenden derefter (hvilket må være sidste weekend) var jeg så i sommerhus sammen med "Slænget". Det var vildt fedt. Emil's sommerhus 100 m. fra fjorden! Og jeg vil slet ikke kunne huske alt det spass vi lavede. Vi startede eks. med at handle ind, men fordi vi absolut ville være 6 mand i en 5 personers bil, proppede vi Klump om i bagagerummet og legede at han var "hunden" . Så handlede vi ind til grillaften. Første aften var det drengenes tur til at lave mad, wow det var afslappende. Så kunne vi andre bare ligge udenfor i den dejlige sol. Og mums, maden var lækker. Om aftenen fandt vi så flasker frem og... jah, skal vi bare sige, at vi blev mega lallede (måske især mig, hehe). Vi lavede bål i en eller anden bøtte og sad og hyggede på tearessen, rendte forvirret rundt i haven, løb ned til vandet, op til sommerhuset igen, og... hehe. Det var sjovt.
Dagen efter var vi flere gange nede at bade, for vejret var bare skønt. Ellers dovnede vi meget i solen. Selv Gurli nåede at få farve. Trods det hverken mig eller hende lå ude for at slikke sol, det var bare lækkert at ligge udenfor. Vi grillede også den aften, og der var det pigerne til at lave mad (eller i hvert fald salaten, for selvfølgelig måtte vi da ikke bruge grillen.) Vi havde lavet slushice til aftenen, men det smagte ligesom ikke godt, og klistrede forfærdeligt. Til gengæld var det hylemorsomt at se drengene lege skumfidus Hvis du ikke kender legen kan jeg side, at den går ud på at man på skift spiser en skumfidus (dvs. har den i munden, men må ikke sluge den), og så skal man sige skumfidus. Man får altså flere og flere skumfiduser i munden, så det bliver sværere og sværere at sige. Når man ikke kan udtale "Skumfidus" længere, har man tabt. Hehe, og oh my de så sjove ud i hovede, de lignede små hamstere, hehe.
Søndag var det så tid til at gøre rent og tage hjem.

Tirsdag kom Grimling på ferie hos mig, og skulle være der til fredag, hvor jeg holdt gensynsfest for mine gamle SE (efteskole) venner. Det var mega hyggeligt. Vi lavede alt muligt (bla. at farve hendes hår). Og hun har malet mig det mest nuser billede Og vi var også ovre at spille freasbee, hehe, og latterkursus, man det er grinner'n. Ellers spillede vi mega meget Diablo II (ret gammelt spil, der stadig er mega fedt at spille) Om fredagen kom som sagt alle fra SE (eller så mange vi nu kunne få skravet sammen). Ud over Emil, Tanja og Karina blev vi 13. Pludselig væltede det und med beskeder, om at folk der havde aflyst godt kunne komme alligevel. Selvfølgelig var det fedt, men det kom bare lidt bag på mig Vi har forresten valgt at gøre gensynsfesterne til en tradition, så Eva holder det næstegang (yey, strandfest! Dobbelt yey, jeg har starte en tradition, hihi.) Vi startede med at grille udenfor (jep, jeg har grillet MEGET på det sidste). Eller, først ventede vi på at alle skulle komme, og tror i så ikke det giver sig til at regne? Det stod ned i stænger! Ikke den mest geniale måde at starte på, men heldigvis var der ikke dækket op på bordene, så vi tørrede dem bare af. Og vi nåede faktisk at spise færdig inden næstes skylle kom - vi sad ude længe og hyggede. Efter maden ryttede vi havestuen for madvarer, og placerede Linda dér, og så havde vi musik. Hehe, nå ja, og jeg kan huske at min lillebror og Palle pludselig røg i totterne på hinanden (selvfølgelig for sjov), og forsøgte at vælte hinanden. De endte med at stå lige, da den stakkels Palle med rygerlunger ikke kunne klare mere, og de stadig begge stod på benene. Senere da det begyndte at regne rykkede vi festen indenfor. Så blev der ellers spillet Mayer (der var mange der spillede for første gang ). Dvs. nogen sad og legede en anden lej ved sofabordet, men det var nu også vældigt hyggeligt. Og klokken lort om natten ville vi alle så i seng. Traditionen tro skulle vi selvfølgelig sove i det store fællestelt (vi havde ligesom uheldige episoder med små telte året før) Der var dog få der sove indendørs - Thomas og Karina, fordi Karina åbenbart var for sart til at sove udendørs. Men omg de havde også en høj luftmadras (0,5 m. høj) Derudover måtte vi lægge Palle indenfor (det der Mayer tog hårdt på ham, da han dumt nok drak af flasken... og tog imod de Obsler shots min mor tilbød ham...). Vi fandt ham i buskene bag teltet hvor han.. øhm ja, han havde de i hvert fald ik' så godt, så han sov også indenfor. Desuden Camilla, der åbenbart ikke kan sove når der er koldt. Men vi andre lagde os trofaste og lalleglade ud i teltet.
Og sjovt nok sov jeg fantastisk! Lige til regnen om morgenen besluttede at vi skulle op. Det var som et vandfald udenfor, og det kunne teltet ikke holde til, så det regnene en del (dog ikke mig, hehe) i hovedet. Vi måtte hurtigt op og indenfor. Det var så vildt at vi blev drivvåde inden vi nåede tearessedøren. Da vi en halv time efter skulle hen på togstationen med Milla (Camilla) var det ikke bedre. Det regnede vildt og tovligt. Vi kunne knap hører højtaleren der meddelte at toget var aflyst. Derefter måtte vi løben en halv kilomet om i Brugsen efter rundstykker. Og der var bare oversvømmet på vejen! Wadder, hehe. Ej, ikke så meget, men lidt. I hvert fald blev vi våde. Og tror i så ikke regnen stoppe lige inden vi går ind? Surt, ikke? Da vi kom hjem igen, var vi godt våde. Men det var nu alligevel skægt sådan at plaske rundt i regnen.

De sidste gæste tog hjem lige før klokken 12. Og heldigvis så deres efterladenskaber en del pænere ud en sidst. Mig og Emil tog derefter en lille morfar (dvs. middagslur), og så tog han også hjem. Jeg fik nemlig travlt derefter. Ser i, i dag skulle jeg nemlig på marked med mine perle-smykker. Så i går skulle jeg både have lavet noget mere at tage med, ok pakke bilen (eftersom vi skulle op kl. 4:45 for at nå frem til Middelfart til tiden). Og derudover skulle jeg åbenbart også rejse det væltede (og gennemblødte) telt igen. Men det gik forresten ud over al i dag. Jeg har solgt som en gal, og har faktisk tjent hele 425kr! (mit normale salg på markeder er ca. 45-125 kr). Så i kan da lige tro jeg var overgearet! Altså før jeg kørte hele vejen hjem igen i bilen - nu er jeg bare samdret. Tingene blev bogstaveligt talt revet væk - tænk sig, jeg solgte én af mine frøer endnu før den var halvt færdig! Og en anden var så forhippet på at få fat på én, at hun snuppede min model - så så måtte jeg jo klare resten på huskeren - lille guldfisk! Jeg nåede dog at få fotograferet noget af mit arbejde, så det har jeg sat ind i et galleri under portfolio.