Gulde's interesse og livsstilsblog

En legeplads for mine tanker og tekstlige udfoldelser

Fabulous rejsekort ik' så fabulous mere

Nej, for de udelades ting i paragrafferne... ikke nok med at deres piece for midtvest ikke nævner gebyr summen for ikke at tjekke ud.. de mangler også regler der kan få fatale konsekvenser for rejsende - som mig i dag!! Med gebyret skriver de godt nok, at den er der, men ikke hvor meget, hvilet jeg dog ved kig på min saldo kunne konstatere var 50 kr... ikke meget ganske vist, ikke så meget som jeg ville have troet, men dog noget... Jeg kunne også konstatere, at der stadig stod ca. 38 kr, hvilet blot gjorde mig til et endnu større spørgsmålstegn for, hvorfor kortet var mærkeligt og ikke rigtigt ville i morges... først troede jeg bare det var en fejl, og kørte som jeg plejede, men senere overvejede jeg, om et enormt gebyr kunne have ryddet kontoen... men nej, den var jo stadig god nok! Hvilket var et held, da jeg jo pt står uden dankort efter uheldet med min pung... og ikke kontanter nok til en rigtig billet...

Tog forsinkelse


Men... var den saldo så også god nok? Det burde den jo, eftersom rejsen kun koster 18 kr... Og det var så her den fatale piece upser kommer ind i billedet! En tog-forsinkelse på 20-25 min. tillod mig at ringe både hid og did efter kundeservice og en forklaring, og her fortæller de mig så, at der "selvfølgelig" SKAL VÆRE MINST 50 KR PÅ KORTET for at man kan komme med, nemlig det gebyr, som bliver trukket, hvis man ikke tjekker ud...

Bilag med mangelfulde rejsekort priser



Hvordan skulle jeg vide det, når det ikke står i piecen!?!?!!! De undrede sig godt nok, og mente at det gjorde der da også, til det gik op for dem, at det var udkants-Danmark også kaldet midtjylland? Uden hævekort, uden mulighed der sms-billet eller app-billet, og uden penge nok til en rigtig billet - og uden mulighed for at kunne have undgået kattepinen har jeg derfor ingen dårlig samvittighed over nu at stige af toget uden billet...

Så må jeg trøste mig med at den flinke, lige så afmægtige kvinde fra dsb kundeservice har lagt en klage fra mig, i mit kort navn, omhandlende sagen (hun kan jo ikke gøre for, at der er fejl i systemet, ej heller personalet fra rejsekort kundeservice og midtvest kundeservice)... Og så kan jeg kun godte mig over, at teknikken endnu ikke er på plads, så kontrolløren kan tjekke kortet, og ikke bare er nødsaget til bare at gå ud fra, at det er tjekket ind.

Med andre ord har jeg ingen bøde, og ingen dårlig samvittighed over det! Jeg mener ikke det er min fejl!
Udgivet mandag d. 05. November 2012
1628 visninger

Hverdagsliv Galde Pendlerliv Rejsekort

Kommentarer

Læg en kommentar

Gravatar
:);):Dx)xP^^":oO:--"+flere-færre
Husk min info med cookie