Guldes blog

Livsstilsblog om interesser, liv og tanker fra en nørdet multipod guldfiskepige

Goodreads #WebApp Review

Lad mig starte med at konstatere generelt: Goodreads er et fantastisk site! Og jeg ville ønske konceptet fantes indenfor mange flere områder end bare bøger (film fx), det passer fantastisk til en listmaniker som mig. Et kæmpe bibliotek af bøger med sidetal, årstal, forfatter, bagside tekster, forsider etc, og sågar også anmeldelser og anbefalinger, som man kan makke sammen i lister, der er jo helt super. Det spare meget af det arbejde jeg selv gjorde som mindre, da jeg skrev mine læste bøger ned på en liste. Men det med at man kan dele og hurtigt kan dele bøgererne derpå (og ved, at bogen enten kan findes derinde, eller i værste fald oprettes) gør det til et super sted at anbefale bøger og finde nye bøger at læse. Min to-read liste har aldrig været så lang som efter jeg kom derind - om det er en god ting kan selvfølgelig diskuteres, men i min verden er det

Ting som citater, grupper og ikke mindst læseudfordringer gør bare det hele endnu sjovere, og er en god motivation til at få læst noget mere. Det er også fedt, at man kan bruge sitet som bogmærke til at holde styr på hvor langt man er kommet - og snuse lidt i hvad andre har gang i at læse

Kort fortalt: Gulde loves it

Goodreads (Android vs. iOS App)

Jeg er generelt rigtigt glad for denne app - den kan hvad den skal. Det har dog irriteret mig at android appen ikke giver adgang til læse-udfordringen, som er en af de ting der motivere mig aller mest til at læse mere, fordi jeg åbenbart er konkurrence-menneske på det punkt - horrible, I know, men hvis det får dig til at læse, kan det vel ikke være helt skidt. Til gengæld har iOS appen adgang til udfordringen, så her må Android-versionen tage sig sammen. Sådan synes jeg desværre efterhåndenden det er med mange apps, suk. Stregkodelæseren er dog en praktisk lille funktion som begge læsere her - at den så ikke fungere på biblioteks-stregkode er jo bare ærgerligt

Kritik/anmeldelse af og/eller tanker om forskellige apps (applikationer) til forskellige styresystemer, web-apps (websites/mobil version af sites, som er designet som apps) og websites med app-agtige funktioner.
Udgivet onsdag d. 03. December 2014
889 visninger

WebAppReview