Guldes blog

Livsstilsblog om interesser, liv og tanker fra en nørdet multipod guldfiskepige

It-supporter, nej tak!

AvatarSuk, så blev jeg så meget klogere. Jeg kan i hvert fald stryge dette job fra listen over muligheder: It-supporter! Ikke at jeg direkte har ønsket et sådant erhverv, jeg har blot fået bekræftet at det i hvert fald ikke er det jeg skal. Jeg har nemlig lige spenderet en hel time på at hjælpe min mor med et problem med sin hjemmeside - over telefon! *Dadadam, dyster musik, dadadam* Og hun lavede totalt ged i det, da hun er newbie i alt med computer. Hun har dog lært hvordan man retter en side i dreamweaver og hvordan man sender det på nettet i FileZilla. Men hvad gør hun hvis der sker en fejl? Paniiik! Hun ringede til mig og bad om hjælp. Og vi blev ved og blev ved, men alt syntes at være rigtigt gjort, og alligevel kunne hun ikke få FTP programmet til at virke. Jeg fik dog efterhånden snøffet mig ind på første problem - hun har ingen forstand på filnavne. At en fil der åbnes i et program, hedder og er den samme i et andet, vidste hun ikke. Men det ville stadig ikke virke, og hun endte med at åbne den ene mappe helt ned til C drevet. Så måtte jeg guide hende tilbage til mappen med siden, og kom så endelig frem til problemet. Det viste sig, at mappen på nettet ikke var i roden, som den skulle være. Og derfor kunne hun selvfølgelig ikke finde den. Sagt med andre ord svarer det til at krydse hovedgaden og gå ind i en butik, for derinde at finde hovedgaden - det kan man jo ikke, for man er allerede gået forbi. Det tog os så ligegod en times telefonsamtale inden det lykkedes - men lykkes gjorde det dog. Og ét ved jeg med sikkerhed: Jeg skal ikke være IT-telefon-supporter, det er der ganske enkelt for meget bøvl med ^^"
Udgivet tirsdag d. 17. Marts 2009
4 kommentarer og 1612 visninger

ThisOnceHadAnAvatar

Kommentarer

IGravatar Ilhja 18 Marts 2009 06:38

Det var så lidt.

Men it supporter hjælper ikke på den måde. Det er dem som opretholder server og den slags hos bl.a. firmaer.
Dem man snakker er bare almindelige mennesker som dig og mig der ved noget om emnet der bliver ansat^^

GGravatar Gulde 18 Marts 2009 07:58

Ehm, så bare supporter i det hele taget - Altså af den slags man ringer ind til. Kan huske da vores net ikke virkede, og min mor motte ringe til supporten - stakkels dem

IGravatar Ilhja 18 Marts 2009 14:27

Forstår dem heller ikke men ja det er jo et job.
Men det er oftest ikke it supporter du ringer til^^ Bare almindelige mennesker.

Forresten, den der henvisning dims, hvordan virker det?

AGravatar Altair 18 Marts 2009 16:33

Jeg er også dårlig til at se hvornår jeg er syg, men er ved at blive bedre til det. Tit ignorerer jeg det, for jeg vil bare ikke være syg, for så er man svag. Nogen gange er jeg lidt for stædig og stolt, til at indse det og så lægge mig syg. Det er også kedeligt at være syg.

Heldigvis da! Så var der ikke særlig mange bøger, som var blevet udgivet!

Læg en kommentar

Gravatar
:);):Dx)xP^^":oO:--"+flere-færre
Husk min info med cookie