Guldes blog

Livsstilsblog om interesser, liv og tanker fra en nørdet multipod guldfiskepige

Review: Natskygger

Natskygger (Nightshade, #1)Natskygger by Andrea Cremer
My rating: 1 of 5 stars

Jeg er ikke fan. Selvom hele opbygningen af systemet med stærk autoritet virker spændende nok, og også visse egenskaber for formskifter/ulvene, så hænger det ikke særligt godt sammen. Det er simpelthen for tyndt. Selv da plottet kommer frem. Det bærer meget præg af at man har besluttet det var sådan det skulle være... eller at alt bare har været en langtrukken indlædning... forsøget på at holde hemmelighederne tilbage for at give spænding for læseren (måske) virker kejtede, og for karakterene til at virke direkte ubegavede, hvilket jeg ikke synes fungerede. Hovedpersonen's, altså Calla's, person generelt virker heller ikke gennemfør. Hun skal forestille at være stærk og selvkontrolleret (eller have været det før), men det er ikke egenskaber jeg føler hun demonstrere én eneste gang i bogen. Hun synes derimod at være styret så meget af sine følelser og sin krops volsomme impulser, at hun nærmest burde have været dreng. Den eneste karakter jeg føler man kommer til at føle en form for empati for, er Shay. Men også der er det som om der er noget der ikke fungere. Historien fokusere i langt højere grad på karakterenes indbyrdes relationer, end resten af plottet, så det virker lidt som om plottet er enten overflødligt, eller at historien konsekvent vælger at fokusere på ligegyldige tangenter... Jeg må desværre erkende at jeg ikke brød mig om denne bog overhovedet, og tog mig selv i at skimlæse de sidste kapitler for at få den overstået... Det sker ellers ikke så tit - når bare genren er fantasy plejer jeg kunne lide bogen, om ikke andet så bare ét eller andet omfang af den... Det var ikke tilfældet her. Jeg er overrasket. Jeg plejer ellers ikke være så hård ved bøger

Se mine andre reviews på goodreads
Udgivet onsdag d. 31. Juli 2013
2113 visninger