Rejsekort har (stadig) plads til forbedring

Jeg er ikke til træning i dag... Eller andre stæder i øvrigt. Min troll af en krop fandt det meget vigtigere at jeg skulle være øm i maven, skidt tilpas og generelt bare lænket til toilettet. Hyggeligt. I stedet har jeg siddet og set lidt dokumentarer på nettet... Blandt andet nogle om bagsiderne ved data, som jeg i en periode faktisk havde glemt igen, i hvert fald ifbm. apps på mobilen, nu da jeg er blevet android bruger igen - øv også.

Efter at have set et kontant program om rejsekort (Rejsekortet gør rejser dyrere, 12. mar. 2015 kl. 21:00 må jeg konstatere:

  • Dummebøden er sat ned fra 50 kr til 25 kr...
  • Rejsekort har absurt lange optanknings-reaktions-tider ifbm. ture i bus.
  • Selvbetjenings siden bruger nogle ikke gennemtænkte/ikke-logiske/ikke brugervenlige tekster på deres knapper... Prøver man at logge ind med nem-id skal man første gang indsaste CPR-nummer og klikke enten "Anuller" eller "Køb", say what!?!! I øvrigt virker det ikke, men det hele virkede ærligt talt meget suspekt, og jeg måtte flere gange lige tjekke url linjen efter for om jeg nu også HAVDE fat i den rigtige side, eller om der var tale om Phishing, som jeg i så fald ville have afleverede mine oplysninger til... Ditte skal man, hvis man har glemt sit kodeord vælge "Anuller" eller "Gem ændringer" for at få det tilsendt... igen: What!?!! Der er noget lusket ved det her... Multimedie designeren her er ikke tilfreds...
  • Ikke alle stationer har særligt genialt placerede log-in-ud standere...
  • Jeg synes kortet er en god idé... forudsat det fungerede lige så effektivt som i London eller Japan. Forstås: Det skal FUNGERE! Og det skal være muligt at få SERVICE når det ikke gør... som i HURTIGT... Altså, idéen er god... ført ud i praksis pt? Not so much...
  • At der stadig er problemer med priserne på rejserne der går over takserings-zoner. Det er der dog i øvrigt også med papir-billeterne, kan jeg tilføje, hvor det nogle steder kan vise sig billigere at bestille en billet til et par stationer ekstra og så bare stå af før, fordi takseringen så ryger over i et andet og billigere system... Forældede sager.
  • At selvom udsigten til at kunne betale med scanning af mobil og/eller kreditkort er interessant og lokkende, er jeg meget skeptisk. Jeg er ikke sikker på jeg er interesseret i den mængde data der i så fald ville være i risiko-zonen for at blive stjålet af firmaet eller folk der kan efterligne scannerne Se evt. Kontants senere program (som i øvrigt ikke indeholder noget jeg ikke alerede vidste, men I bliver måske overraskede...).
  • At jeg stadig er bitter over at de under lancheringen af rejsekortet glemte at nævne 50-kr-klausulen i deres foldere, så jeg endte strandet på en station, med penge nok på kortet til at betale rejsen, men ikke til at tjekke ind, uden dankort eller kontanter til at købe en almindelig billet eller tanke op. Strandet... Uden mulighed for at gøre andet end at krydse fingre for ikke at blive taget og/eller at scanneren stadig ikke fungerede/var udbredte nok til at der kunne tjekkes hvorvidt rejsekortet overhovedet var tjekket ind
  • At jeg i øvrig synes det tog for lang tid at få udbredt nok af før-omtalte læsere...
  • At jeg i grunden ikke savner at være pendler, puh..


Beklager den negative tone, jeg havde bare brug for at komme af med denne kritik - der er en hel del af den slags der hober sig op i mig for tiden ^^"
Udgivet Monday d. 23. March 2015
2 comments and 1605 views

Kritik PendlerLife Rejsekort

Comments

IGravatar Ilhja 24 March 2015 09:49

Jeg forstår ikke at de ikke har søgt hjælp fra de lande hvor at ligne systemer fungere ordentlig!

Gudskelov for at jeg ikke har været inde på deres hjemmeside.

Leave a comment

Gravatar
:);):Dx)xP^^":oO:--"+flere-færre
Husk min info med cookie